انجام پایان نامه دکتری مدیریت | نمونه فصل پنجم

انجام پایان نامه دکتری مدیریت | نمونه فصل پنجم

5-1 جمع بندی

در جهان توسعه یافته امروزی شکل دانشگاهها تغییرات زیادی یافته است و از شکل سنتی صرف به انعطاف پذیر و جامعه نگر و صنعت گرا تغییر پیدا کرده. دانشگاههایی که خواسته ها و نیازهای صنایع و جامعه را در نظر گرفته و پاسخگوی این نیازها باشند، بهتر می توانند به حیات خود ادامه داده و دانش خود را کاربردی نمایند و برای جامعۀ خود مفید باشند.
بر این اساس انجام پایان نامه دکتری مدیریت حاضر به " تعیین میزان تأثیر مؤلفه های مدیریت آموزش عالی بر همکاریهای دانشگاه و صنعت و ارائه یک مدل "  پرداخته است. تحقیق حاضر از دیدگاه هدف یک تحقیق کاربردی است و از نظر زمانی ، مقطعی و مربوط به سال 1391 است و از لحاظ نحوۀ گردآوری اطلاعات یک تحقیق توصیفی ، پیمایشی و همبستگی محسوب می گردد. در این پژوهش جامعۀ آماری تشکیل شده است از دو گروه دانشگاههای مستقر در کلان شهر تهران و صنایع بزرگ کلان شهر تهران.
گروه اول : دانشگاههای مستقر در کلان شهر تهران که شامل دانشگاههای دولتی (25 دانشگاه) – آزاد اسلامی (19 واحد) – جامع علمی کاربردی (79 واحد) و پیام نور (18 واحد) که جمعاً 141 دانشگاه می باشد.
گروه دوم : صنایع بزرگ کلان شهر تهران که شامل صنایعی است که احتمال زیادی می رود با دانشگاه ارتباط و همکاری متقابل داشته باشند که تعداد آنها 63 کارخانه و شرکت صنعتی است.
نمونه در این پژوهش به نمونه در گروه اول و نمونه در گروه دوم تقسیم می گردد.
نمونه در گروه اول : که با توجه به اسناد و مدارک و پیشینه پژوهش در دانشگاهها از دانشگاههای بزرگ و جامع و برتر تهران برگزیده شدند که اسامی آنان در جدول 3-1 بیان شده است و ضمن مراجعه حضوری به 21  دانشگاه منتخب اطلاعات مرتبط گردآوری گردید.
نمونه در گروه دوم : که با توجه به اسناد و مدارک از جامعه آماری با در نظر گرفتن دو ویژگی جمعیتی (500 نفر پرسنل و بیشتر) و میزان سرمایه تعداد 63 شرکت صنعتی انتخاب شدند و به صورت حضوری جهت تکمیل پرسشنامه به 33 واحد طبق جدول 3-2 مراجعه و اطلاعات گردآوری گردید.
گردآوری داده ها در بخش کمّی پژوهش از طریق پرسشنامه امکانپذیر شد که پرسشنامه مذکور بر اساس جمع بندی حاصل از نظرات و مصاحبه های کیفی و ادبیات پژوهش بود که به 5 گروه عوامل ساختاری با تعداد 9 سؤال و گروه عوامل فرهنگی و اجتماعی با تعداد 10 سؤال و گروه عوامل آموزشی 15 سؤال و گروه عوامل مدیریتی 8 سؤال و گروه عوامل مالی 6 سؤال تقسیم شد و جمعاً 48 سؤال برای گردآوری اطلاعات برگزیده گردید و از روش آلفای کرونباخ برای سنجش پایایی آن استفاده شد و روایی صوری و محتوایی آن نیز مورد بررسی قرار گرفت.
در این پژوهش از مصاحبه باز برای دو گروه جامعه دانشگاهی و جامعه صنعت برای تعیین چارچوب کار و مشخص نمودن مؤلفه های مهم و سازه ای در انجام پایان نامه دکتری مدیریت حاضر استفاده گردید که به روشن شدن بهتر مسیر حرکت تحقیق انجامیده است. سؤالات مصاحبه در زمینه های چیستی مؤلفه های مدیریت آموزش عالی و تعیین میزان تأثیر هر کدام از این مؤلفه ها بر همکاری های میان دانشگاه و صنعت تهیه و تنظیم گردید.
برای تجزیه و تحلیل داده های حاصل از پرسشنامه از روش های آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است و همچنین از روش مدل سازی معادلات ساختاری ، تحلیل عاملی اکتشافی و تحلیل عاملی تأییدی بهره گرفته شده است و به منظور برآورد و آزمون مدل های معادلات ساختاری از نرم افزار لیزرل که از رایج ترین برنامه های نرم افزاری در این زمینه است استفاده شد. در دفاع از انتخاب این نرم افزار کافی بیان شود که از آن می توان برای اجرای تحلیل عاملی اکتشافی و تحلیل عاملی تأییدی و همچنین تحلیل مسیر و مدل یابی علّی با متغیرهای مکنون استفاده کرد و حاصل استفاده از این فرآیندها اکتشاف مؤلفه ها و سپس آزمون و تأیید هریک از مؤلفه ها و زیر شاخه های مربوط به آنها بود که در نهایت با توجه به خروجی های آزمون ها و تحلیل های عاملی اکتشافی و تأییدی مدل نهایی که در آن متغیرهای همکاری میان دانشگاه و صنعت به عنوان متغیرهای مکنون و متغیرهای ساختاری – فرهنگی و اجتماعی – آموزشی – مدیریتی – مالی به عنوان متغیرهای آشکار استخراج شد و مورد آزمون های برازش قرار گرفت.    

5-2 یافته های تحقیق و ارائه مدل

اهم یافته های حاصل از انجام پایان نامه دکتری مدیریت حاضر به ترتیب سؤالات پژوهش، به شرح زیر بیان می گردد :

5-2-1 یافته های تحقیق در رابطه با سؤال اوّل

* مؤلفه های مدیریت آموزش عالی در ارتباط متقابل دانشگاه و صنعت کدامند ؟

   در تحلیل عاملی اکتشافی محقق درصدد کشف ساختار زیربنایی مجموعه نسبتاً بزرگی از متغیرها می باشد و پیش فرض اولیه تحقیق آن است که هر متغیری ممکن است با هر عاملی ارتباط داشته باشد (مؤمنی، 192:1388). 
لازم به ذکر است که به منظور کاهش متغیرها و در نظر گرفتن آنها به عنوان یک متغیر مکنون، بار عاملی به دست آمده باید بیشتر از 5/0 باشد(مؤمنی، 200:1388).
تحلیل اکتشافی شامل چهار خروجی اصلی می باشد:

جهت دانلود فایل کامل کلیک کنید

در صورت نیاز به مشاوره در زمینه انجام پایان نامه دکتری مدیریت با ما در ارتباط باشید.

۱۴۰۰/۰۳/۰۴
|
سینا
آموزش ن
مقالات مرتبط
نمونه پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک

نمونه پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک

نمونه پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک ارائه شده در این بخش فصل 5 پایان [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۸
|
سینا
نحوه نگارش پروپوزال

نحوه نگارش پروپوزال

نحوه نگارش پروپوزال را در این بخش سعی داریم با ارائه نمونه فایل PDF آموزش دهیم. ع [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۷
|
سینا
انجام پایان نامه ارشد و دکتری انتقال تکنولوژی

انجام پایان نامه ارشد و دکتری انتقال تکنولوژی

انجام پایان نامه انتقال تکنولوژی همانند  [...]

۱۴۰۳/۰۲/۱۵
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب